3 Strategier til flere læsere

At have et nyhedsbrev er en fantastisk måde at kommunikere med dine kunder og potentielle kunder på - og der er dem, der mener at den nemmeste måde at sælge på er netop gennem nyhedsbrevet.

Og det kræver jo, at du har en god mængde af relevante læsere på din liste. Og at du løbende får flere med ombord.

Med “relevante læsere” mener jeg, at det er reelle potentielle kunder - mennesker der er i din målgruppe og som kunne være interesseret i at købe dine ydelser eller produkter - når bare de lige lærer dig lidt bedre at kende og de er klar til at slå til, når de får det rette tilbud.

Indhold af værdi

I dette blogindlæg vil jeg introducere dig for tre strategier, der kan hjælpe dig med at få flere læsere på dit nyhedsbrev. Men først skal vi lige slå noget fast.

En ting er at få folk på dit nyhedsbrev. En anden ting er at de fortsat har lyst til at læse dine mails.

Det betyder at du skal indfri de forventninger, du giver dine læsere, når de tilmelder sig. Og det betyder at dine mails, skal føles værdifulde for dine potentielle kunder. Ellers gider de ikke læse dem.

Og så skal du huske - at dem, der ikke lige er en potentiel kunde for dig - de behøver ikke blive hængende. Det er egentlig bedst for alle, at de melder sig af igen.



3 strategier - plus en ekstra

Prisen for en e-mail-adresse

En af de vigtigste faktorer for at tiltrække læsere til dit nyhedsbrev, er at tilbyde indhold, som modtageren føler har værdi for dem. For at få folk til at sige ja tak til dit nyhedsbrev, skal de have noget godt i udsigt.

For at de vil lægge deres mail-adresse i dine hænder, skal de have en god forventning om at det er prisen værd. Det kunne fx være

  • de er nysgerrige og ægte interesseret i at lære dig og dine produkter bedre at kende.
  • de får en gave i form af en freebie eller en rabat
  • eksklusive tilbud
  • tips, brugbare vejledninger eller interessante artikler vedrørende dit emne.


Så din tilmeldingsformular skal skabe en god forventnings-afstemning, der fortæller hvad de kommer til at møde i deres indbakke.

Vælger du at give en freebie i bytte for deres mail-adresse, kan du dele denne gave på de sociale medier eller andre steder - og evt lave en annonce for at få budskabet længere ud.

Content upgrade

En variant af freebie modellen er at lave det, der kaldes content upgrade på din hjemmeside.

Hvis du har nogle gode blog-indlæg, der tiltrækker folk fra google og andre søgemaskiner, kan du tilbyde lidt ekstra, for dem der er interesseret i dit emne.

Det kunne være en check-liste, en skabelon eller anden form for add-on til dit indlæg.

Altså en attraktiv freebie, som man får ved tilmelding til din Nyhedsbrev - som er relevant for dem, der gerne vil lære mere.

Synlig tilmeldingsformular på din hjemmeside

En anden vigtig strategi for at få flere læsere på dit nyhedsbrev er at have en synlig tilmeldingsformular. Placér tilmeldingsformularen på et fremtrædende sted på din hjemmeside, så besøgende nemt kan finde den.

Det kan være en god idé at placere den øverst på siden eller i sidebjælken, så den er synlig på alle sider af din hjemmeside.

Eller du kan lave en såkaldt pop-up-formular. Her er det vigtigt at timingen er god.

Og så en lille bonus

Gøre det let for dine eksisterende læsere at dele og anbefale dit nyhedsbrev.

Tilføj sociale medieknapper til dit nyhedsbrev, så læserne kan dele det med deres netværk.

Bed dine læsere om at anbefale dit nyhedsbrev til deres venner og kollegaer. Du kan f.eks. inkludere en linje i slutningen af hvert nyhedsbrev, der opfordrer læserne til at dele det eller sende det videre til nogen, de tror ville være interesseret. Mund-til-mund-anbefalinger kan være en meget effektiv måde at få flere læsere på dit nyhedsbrev.

Afrunding

Det kræver en indsats, at få dine drømmekunder til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

De skal føle at de får værdi i deres indbakke og du skal sikre at du tilbyde muligheden alle de steder, du kan komme i tanke om.


Læs også: Hvorfor skal jeg have et mail-system til mine nyhedsbreve?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Er du interesseret i et samarbejde?

Book en gratis afklarende samtale.

Helt uforpligtende.

>